Először is, nem mindenhol nevezik transitlog-nak, egyes cégeknél charter csomagnak, starter csomagnak, szerviz díjnak vagy egyszerűen csak takarítási díjnak hívják, de ugyanazt értik alatta.

A chartercégek összeállították azokat a tevékenységeket és költségeket, amelyek függetlenek attól, hogy a bérlő mennyi időre bérli a hajót. Ezért – maradjunk a leggyakoribb nevénél – a transitlog egynapi bérlésnél is ugyanannyi, mint 4 hét esetén. A díj tartalmazza a bérlés adminisztrációs költségeit, a hajó átadás-átvételének a költségét (pl. búvár), a hajó takarításának a költségét, a gázpalackcsere költségét, az ágynemű mosatásának a költségét.

Megemlítjük, hogy ha a hajó visszaadása nem a megszokott péntek esti/ szombat reggeli időpontban történik, akkor extra költségként számítják fel a búvár odarendelésének a díját. Olaszországban pedig a mosatás (ágynemű+ törülköző) költségét külön felszámítják (tehát a transitlog-on felül). 

Sajnos nem tudom miért a helyszínen kell fizetni ezt az összeget, több charter cég tulajdonosától is megkérdeztem már, ők sem tudták, ez a szokás, és  az is biztos, hogy ez így jó nekik. A bérlő ugyanis kevesebbnek látja így a bérleti díj összegét, amikor a hajót kibérli, a charter cégeknek pedig lesz egy kis készpénzük a kasszában, amiből a kisebb kiadásaikat, például a takarítókat, kifizethetik.