Egy első út története

„De mit fogok én a hajón csinálni két héten keresztül?” …

…idézte saját, kéthetes vitorlás-nyaralása előtt többször is feltett kérdését egy hölgyvendég – két nap elteltével már nevetve saját magán. Nem tudta, hogy a városok az Adrián a kikötők köré épültek, így megérkezvén egy kikötőbe, azonnal a központban találja majd magát; hogy a nyári hőségben hűs sikátorokban sétálva fedezhetihajóvezetés, skipper szolgáltatás 2 fel az óvárost; s hogy magyar történelmi emlékekre is  fog lelni a horvát tengerparton. Nem tudta, hogy hajózás közben bármikor megállhatunk fürödni, és ha őt egy, a hajóról leengedett kötélen vontatják, akkor az jobb, mint a legjobb jakuzzi. Nem tudta, hogy a hajó mellett majd úszkáló delfineket fog látni, és egy órán keresztül sem unja meg a látványukat. Nem tudta, hogy azon a két hetes úton…

Béreljen tőlünk!

Amalfi, Capri…

Vitorlázás Capri környékén – 2016.

Nem hivatalos hajónapló

• Július 2.

Délután 1 óra után érkeztünk Salernoba. A város Nápolytól délre, tőle kb. 50 km-re van. Három marinája van Salernónak, a hajónk a konténer-kikötő sarkában lévő marinában vár minket, itt korábban még nem voltam. A “marina” 5 (öt) szolgáltatással áll kedves ügyfelei rendelkezésére, talán azt gondolták, hogy ettől 5 csillagos minősítést kap. Íme a szolgáltatások: kikötői őrség, mooring kötél, elektromos csatlakozó, édesvíz csapból és tengervíz ( a tengerben a mólók között) .
A hajót, amely egy Sun Odyssey 43.9 típusú 7 éves vitorlás volt, jó állapotban, gyorsan átvettük, minden rendben volt rajta.  Ez némileg ellensúlyozta a kikötő nagyfokú hiányosságait.

Délután 4 órakor indultunk Amalfi felé (8 tmf) motorral, a semmi szélben. Este 7 óra körül érkeztünk a kikötőbe, az egy órás utat fürdéssel és az Amalfi part szépségeiben való gyönyörködéssel nyújtottuk ilyen hosszúra. Amalfiban a kikötőőr – akit valaki az egyik korábbi látogatásunk során Kevin Costnernek nevezett el, mert annyira hasonlít rá – megismert és örömmel üdvözölt, ám helyet adni sajnos nem tudott. Szombat este lévén teljesen tele voltak. Következő csütörtökre előre lefoglaltuk a helyünket, majd „Kevin” tanácsára elmentünk Positano elé, horgonyozni. Alkonyatkor érkeztünk, és amint ledobtuk a horgonyt (elsőre fogott), pazar tűzijátékban volt részünk.  Ez jól esett nekünk, hiszen mindig jó jel, ha a házigazda különleges figyelmességgel kedveskedik érkező vendégének : ). Valaki, akinek később elmeséltük hajózásunk eme epizódját rosszindulatúan azt állította, hogy a tűzijáték az olasz-német meccs olasz győzelme miatt volt, de mindig vannak emberek, akik a kákán is csomót keresnek.
Este sokáig gyönyörködtünk Positano panorámájában.